Bericht

Integration Hero: Servicemanager Rody

Enable U bestaat uit individuele helden. Sommigen werken met klanten, anderen sturen facturen. Sommigen zijn ons eerste contact wanneer we gebeld worden en anderen werken op de achtergrond om systemen draaiende te houden of nieuwe connecties te leggen.

Maar de Enable U machine werkt vooral zo efficiënt vanwege onze vele integratiehelden. Deze serie Integration Heroes is bedoeld om die individuen te eren.

Servicemanager Rody valt op door zijn aanstekelijke enthousiasme voor zijn werk, zijn collega’s en over allerlei willekeurige onderwerpen die de revue passeren aan de lunchtafel of bij de koffieautomaat. We zijn benieuwd wat hem elke dag enthousiasmeert en inspireert.  

Hey Rody. Kom je uit de technische hoek of is dit je eerste IT gerelateerde baan? 

“Het is allerminst mijn eerste baan binnen de IT. Als systeembeheerder liep ik in de jaren ’80 al rond met floppydisks om lokale netwerken op te zetten. De opleiding informatica bestond toen nog niet en ik deed mijn kennis op door veel hands-on ervaring op te doen en boeken te lezen. Via de overheid werd toen een cursus beschikbaar gesteld omdat er schreeuwend tekort was aan mensen met ‘verstand van PC’s’. Die kans heb ik dus aangegrepen en uiteindelijk heb ik nog vele jaren als o.a. systeembeheerder gewerkt. Ik zou mezelf echter niet als typische IT-er omschrijven. Het werk trok me vooral omdat je (zeker in die tijd) veel fysiek bezig was met hardware letterlijk aan elkaar te knopen en kabels trekken van punt a naar b. Ik had vaker een schroevendraaier in mijn handen dan een toetsenbord. Daarnaast was ik ook veel onderweg en bij verschillende klanten.” 

Waarom nu Service Management? 

“In mijn vorige baan als Servicedesk Coördinator bij een wat kleiner bedrijf merkte ik dat ik dat ik het aspect dienstverlening steeds interessanter vond en me hier ook graag persoonlijk mee bezig hield. In gesprek gaan met de klant en concreet kunnen bijdragen aan een betere werkverhouding vind ik fijn; blije mensen is mijn drijfveer. Bij Enable U vond ik een werkgever die hier net zo veel waarde aan hecht als ik. Toen heb ik de overstap gemaakt naar de rol van fulltime Servicemanager.” 

Niet om het een of ander maar je hebt een behoorlijk verantwoordelijke baan in een groeiende organisatie. Hoe ervaar jij dit?  

“Bij Enable U is altijd veel gaande, dit is voor mij positief; we zijn volop in ontwikkeling. Ik denk dat iedereen bij ons zijn of haar steentje bijdraagt en dat we met verschillende persoonlijkheden en eigenschappen een heel mooi bedrijf vormen. Door open vragen te stellen en iedereen gelijk te behandelen kan ik de organisatie en klanten met elkaar verbinden; net als onze core business eigenlijk 😉”. 

Dat is een mooi bruggetje. Over welke eigenschappen beschik jij zelf?  

“Waar hangt het nu?” Is een vraag die ik graag en vaak stel en een vraag die ik durf te stellen. Doorvragen en verantwoordelijkheid pakken, daar ben ik van. Je mag mij als klant maar zeker ook als collega altijd aanspreken, ik ben een open boek. Daarnaast leef ik bij het motto afspraak is afspraak, als we iets beloven moeten we het waar kunnen maken. Hier zal ik me altijd voor inzetten.” 

Hoe hou jij overzicht in al die afspraken, vragen, aanvullingen of ideeën van en voor klanten? 

“Hoor ik iets in de wandelgangen of komt er een ad-hoc vraag dan roep ik altijd ‘stuur een mail’. Klinkt heel bureaucratisch maar zo bedoel ik het natuurlijk niet. Ik zorg er voor dat alle informatie op één plek beland en van hieruit maak ik mijn to do lijst. Kan ik iets meteen aftikken dan doe ik het ook. Opgeruimd staat netjes! En een vraag doorzetten of iets beleggen, moet niet eens op mijn lijstje voorkomen, dat doe ik direct. Wel houd ik altijd het item op de achtergrond nog even in de gaten om te zien of mijn doorgezette actie ook daadwerkelijk een vervolg krijgt, want beloofd is beloofd.” 

Wat maakt het werken bij Enable U zo leuk? 

“Het zijn de mensen die het bedrijf maken. Meteen toen ik bij Enable U binnen kwam voelde ik die klik. Veel verschillende karakters, veel afwisseling in het werk en een mooi positie binnen de integratiebranche in Nederland. Ik heb het hier erg naar mijn zin! 

Als de werkdag er op zit wat doe jij dan ter ontspanning en vermaak?  

“Binnenkort verhuis ik uit de stad (Utrecht) naar een rustig dorp met 1200 inwoners. Héérlijk rustig. Elke dag wandelen, fietsen en uitzicht over een dijk en de rivier de Maas, daar kijk ik ontzettend naar uit. De extra reistijd neem ik op de koop toe.”