Bericht

Integration Hero: Vinay

Enable U bestaat uit individuele helden. Sommigen werken met klanten, anderen sturen facturen. Sommigen zijn ons eerste contact wanneer we gebeld worden en anderen werken op de achtergrond om systemen draaiende te houden of nieuwe connecties te leggen.

Maar de Enable U machine werkt vooral zo efficiënt vanwege onze vele integratiehelden. Deze serie Integration Heroes is bedoeld om die individuen te eren.

Vinay heeft eerder in zijn carrière 7 jaar bij een grote It dienstverlener voor de Overheid gewerkt. Hij kent het speelveld maar toch komt hij bij Enable U weer dingen tegen die hem verbazen en verrassen. Gelukkig weet deze sociale integratieheld zich in elke situatie goed te handhaven.

Vinay, wat doe jij binnen je rol bij Enable U?

“In mijn rol als Integratieconsultant en Teamlead begeleid ik klanten en teamleden. Ik heb een aantal vaste klanten onder mijn hoede, maar ik ben ook inzetbaar voor verschillende klanten binnen de lokale overheid. Het liefst ben ik met afwisselende taken bezig, dus bouw ik integraties voor verschillende applicaties, onderhoud ik contact met klanten, spar met collega’s over een ingewikkeld integratie-issue, stel ik een POC (Proof Of Concept) op, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Daarom vind ik het super dat ik bij Enable U in de lead ben van het hele traject van een integratieproject vanaf handtekening tot oplevering.”

Waarom ben je graag in de lead?

“In de lead zijn geeft vrijheid om je eigen agenda te bepalen. Dit vind ik een belangrijk onderdeel van mijn werk omdat ik graag autonoom, maar in een hecht team werk waarin iedereen over de juiste disciplines beschikt. Ik vind het heel leuk ‘om aan de knoppen’ te zitten en deze vrijheid heb ik dan ook. Daarnaast investeer ik best veel tijd in het begeleiden van mijn team omdat dit me voldoening geeft. Het inrichten van de diverse werkzaamheden en de verschillende ‘petten’ die ik op kan zetten draagt bij aan mijn drive en geeft me energie.”

“Bijna elke repeterende taak kan je met onze integratiesoftware oplossen.”

Hoe zorg je dat je inspeelt op de behoefte van de klant? Denk je dat ze ons goed (genoeg) weten te vinden?

“De klanten die mij hebben ingeschakeld voor structurele ondersteuning weten mij vaak goed te vinden en natuurlijk vindt er regulier (wekelijks of tweewekelijks) overleg plaats. Soms speelt er een uitdaging bij een klant en ga ik met een van mijn presales collega’s in gesprek om samen met de klant wat dieper op de situatie in te gaan. Vaak kun je dan toch (een deel van) het issue wegnemen. Natuurlijk zijn er ook klanten die niet weten dat er een probleem is of dat bepaalde processen of diensten sneller en slimmer ingericht kunnen worden. Ik durf te stellen dat de helft van onze klanten niet weet wat ze allemaal zouden kunnen automatiseren. Bijna elke repeterende taak kan je met onze integratiesoftware oplossen. Ook een ESB (Enterprise Service Bus) kan vaak veel meer dan men denkt. Die boodschap kunnen we wat mij betreft bij meer klanten onder de aandacht brengen.”

Als je moet kiezen: een hele dag integraties bouwen of een hele dag in overleg zitten?

“Ik houd erg van praten en ben altijd in voor een babbel en een sociaal praatje. Dit vind ik ook niet vermoeiend. Wel hoor ik wel eens dat mensen mij vermoeiend vinden, haha! (lacht smakelijk) Toch zou ik niet graag de hele dag ik overleg zitten. Ik ben praktisch ingesteld en wil ook altijd oplossingen realiseren. Niet teveel op de theorie blijven hangen maar hup, gaan! Daarom is een combinatie van techniek en soft skills voor mij de ideale baan: consultant dus! Als consultant is het ontzettend belangrijk om sociaal vaardig te zijn. Je moet een gesprek kunnen leiden en ook soms de regie pakken. Vragen durven stellen en eventuele onduidelijkheden wegnemen zijn ook heel belangrijke kwaliteiten om te bezitten.”

Wat zijn jouw kwaliteiten? Hoe komen deze van pas in het werk dat je doet?

(denkt lang na..) “Lastige vraag! Nu lijkt het net alsof ik mezelf op zit te hemelen, maar de punten die ik zonet benoemde zijn ook zeker kwaliteiten die ik bezit. Daarnaast ben ik hulpvaardig en ben ik technisch onderlegd. In Adeptia en onze Gateway kan ik me heel goed redden.”

Als de werkdag er op zit wat doe jij dan ter ontspanning en vermaak?

“Ik probeer altijd leuke dinge te ondernemen. In het weekend ga ik met de kids bijvoorbeeld graag een stukje wandelen of fietsen, vliegtuigspotten, of een uitje naar een speeltuin of pretpark wordt ook altijd gewaardeerd. Als ik even tot rust wil komen kijk ik graag naar Ajax. Soms in het stadion maar meestal thuis voor de buis. Ajax is echt mijn club en ik ben al supporter sinds ik jong was. Daarnaast ben ik gek van Formule1. Genoeg hobby’s dus.”