+31 (0)20 716 3866 +31 (0)85 888 11 33 info@enable-u.com

Klanttevredenheid blijft stijgen!

Klanttevredenheid | Ilje van der ploeg, COO Enable-UKlanttevredenheid voor derde jaar op rij gestegen.

Sinds enkele jaren voeren we uitgebreid klanttevredenheidsonderzoeken uit. Uit het klanttevredenheidsonderzoek dat in het eerste kwartaal van 2017 is uitgevoerd, blijkt opnieuw dat onze klanten onze dienstverlening hoger waarderen dan in het voorgaande jaar. Door de maatregelen die in 2015 al zijn ingezet en de continue feedbackloop met onze klanten die hieruit is voortgevloeid, zijn we in staat deze positieve lijn voort te zetten!

92% vindt dienstverlening verbeterd ten opzichte van 2016

Het klanttevredenheidsonderzoek is ook dit jaar verstuurd naar alle bestaande klanten. Met een respons van ruim 50% (!) durven we te zeggen dat in deze resultaten een representatieve doorsnede van onze klanten is vertegenwoordigd.

Een van de belangrijkste vragen die jaarlijks terugkeert, is de vraag in welke mate men vindt dat de dienstverlening en samenwerking verbeterd zijn ten opzichte van het voorgaande jaar. De respons die wij op deze vraag krijgen, geeft ons een goede indicatie van de impact die onze inspanningen op het gebied van professionalisering hebben op de ontwikkeling van het tevredenheidsgevoel bij onze klanten. We zijn er dan ook bijzonder trots op dat maar liefst 92% van de respondenten vindt dat onze dienstverlening ten opzichte van 2016 is verbeterd.

Verder blijkt uit een gemiddelde score van 7.5 op een schaal van 10, dat opdrachtgevers vinden dat we hen daadwerkelijk in staat stellen (enablen) om hun doelstellingen te behalen. De basis daarvoor is natuurlijk het feit dat zowel onze commerciële medewerkers als ook onze consultants en support medewerkers de vraagstukken van opdrachtgevers goed begrijpen en daardoor proactief en effectief een passende oplossingen kunnen bieden.

Blijvend professionaliseren

Het is heel mooi dat eigenlijk alle klanten aangeven ook in de toekomst met ons samen te willen werken. En, hoewel we blij zijn met het feit dat we daardoor blijvend een steentje kunnen bijdragen aan het verbeteren van samen leven en samen werken, blijven we ook altijd kritisch. Een klanttevredenheidsonderzoek is dan ook niet bedoeld om onszelf de hemel in te prijzen, maar juist om te kijken waar we nog meer verbetering kunnen realiseren. Het klanttevredenheidsonderzoek heeft ons nuttige informatie daartoe gegeven. Die punten pakken we vol enthousiasme op zodat we ook volgend jaar weer een stijging in de klanttevredenheid kunnen laten zien.

Mocht je het klanttevredenheidsonderzoek gemist hebben of om andere redenen de behoefte hebben om input te geven, dan hoor ik dat natuurlijk heel graag! Voel je dan ook vrij mij rechtstreeks te benaderen dan wel contact op te nemen met uw accountmanager.